Aldrig som man tänkt sig..

Inget blir som man tänkt sig.. så sur jag var innan asså.. Jag skulle ju iväg och handla.. så skulle jag för säkerhets skull kolla banken att jag hade pengar kvar.. innan hade ja typ 500... nu var där 50 spänn.. fan va sur jag blev.. jag har inte handlat något, utan allt e såna sjuka avgifter, till banken och sånt.. så arg!! Riktigt förbannad blev jag.. Men mamma lånade ju ut pengar till mig.. men jag hatar att låna.. man känner sig så beroende.. Men nu har jag handlat.. Får pengar den 25e.. är det tänkt.. hoppas det stämmer iaf..

Sen så ringde jag Online igen för att höra om jobbet.. och denna gången kom jag fram... wow.. Men trots att jag upprepande gånger sagt att jag ville ha besked nu, att jag väntat en månad.. att jag vill komma på utbildning.. så är det enda hon har att säga att: "Vi hör av oss när den tjänsten blir ledig". Så alltså vill dom att jag ska jobba där.. men dom vet inte när.. Så irriterande.. Jag vill ju jobba där, det ligger nära till här hemma, lätt att ta sig dit. Sen hade jag fått ungefär 11.000 (minst) efter skatt... inklusive de pengar ja får för att jag studerar då. Då hade jag kunnat skippa att ta dessa lånen som jag lever på nu.. plus att jag hade fått ungefär 5000 :- mer i månaden att leva på. Det hade vart skönt.. Efter att jag blev så sur, så lade jag mig ner och somnade.. i ren protest..

En sak jag bestämt mig för, det är att jag ska ta körkortet nu. Ska ta för automat. Många säger att det bara är onödigt, att man är "handikappad". Det skiter jag i. Jag ska inte ha en sån fattig bil där man behöver växla manuellt ändå ^^

Kiss and tell ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0