Meryl Streep

Min absoluta favorit bland de kvinnliga skådespelerskorna är Meryl Streep. Jag tycker att den kvinnan spelar sina roller så bra, vad rollen än månde innebära för utmaning. Som nu senast i Mamma Mia.. inte visste jag att hon kunde sjunga, men blev glatt överraskad. Sen filmen Timmarna är riktigt bra. Nicole Kidman är med i den, och hon är också en favorit kan jag ju säga. Deer Hunter och Kramer mot Kramer är också väldigt bra filmer där Meryl spelar intressanta roller.

Nu har jag miniserien Förintelsen, som jag ska se. Meryl Streep är med där och jag gissar på att hon spelar bra även i denna. Lite kul med Meryl Streep är att hon har Oscarnominerats fjorton gånger, och vunnit två gånger. Hon har även en massa andra utmärkelser och utnämningar i bagaget. En riktigt bra skådis med andra ord!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0