Beroenden

Hej på er alla! Som tur var så hade jag inte feber, det var antagligen bara trötthet. Trots de så sov jag inte nämnvärt inatt.. somnade jättesent, sen vaknade jag om och om igen.. jag borde nog gå till en läkare eller nåt.. Fast det kan ju faktiskt ha att göra med ett av mina största beroenden: Koffein..

Vad tycker ni om beroenden? Jag anser att om man inte kan slå sig ut ur ett beroende, så är man en svag människa. Jag har blivit av med cigaretterna, jag har slutat hälla i mig flera burkar energidryck per dag.. Jag slutade med mitt matberoende och gick ner typ 50 kilo.. Jag slåss fortfarande mot sockerberoendet, även om jag vet att jag kan sluta när jag vill. Dock vill jag inte. Jag vill inte heller sluta med kaffe, för jag tycker det är så pass gott. Men hade jag aldrig druckit kaffe, så skulle jag heller inte börjat idag.

Det finns så många som bara klagar över sin situation utan att göra något åt det. Överviktiga som klagar och klagar.. men inte verkligen bestämmer sig för att gå ner i vikt. Så många rökare går var månad och klagar över att pengarna inte räcker.. men röker man ett paket om dagen, så är rökning en kostnad på mellan 1000-1500kr i månaden. En kostnad som få egentligen har råd med. Jag hade inte riktigt råd, och det var även det en anledning till att jag slutade.. Alkoholister som inte vågar ta tag i sitt liv, utan kallar det en sjukdom.. likaså knarkare.. Men om det nu skulle vara en sjukdom, varför har då så pass många klarat av att bekämpa det?

Shit vad jag babblar på.. Men vad anser ni?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0