Godmorgon och adjö

Godmorgon alla! Idag vaknade jag halv 6.. skulle egentligen inte upp förräns 8, men kändes lönt att somna om liksom.. Så jag låg i sängen och kollade TV i en och en halv timma, sen steg jag upp och duschade m.m. Alltid när jag sovit lite sås fryser jag sjukt mkt på morgonen.. och jag har ont i magen.. haha man kan ha de som ett test för om jag sovit tillräckligt eller ej :D

Nu har jag iaf packat det sista, och sitter och slappar lite innan vi ska köra och ta ut pengar och gå till optikern. Klockan är nu inte ens halv 10.. det e ändå rätt bra. Förhoppningsvis blir jag trött sen så jag kan sitta och slummra på tåget. Det tar ju ändå typ 3 timmar.. Hoppas det inte är förseningar. Förra terminen åkte jag ju hem på fredagar.. det var helt djävulskt.. så mkt folk och alltid var tågen sena.. Så ser man fram emot att nu är det 40 minuter kvar.. 20 minuter kvar.. 10 minuter kvar.. sen e det 30 minuter kvar xD Man blir helt förkrossad.. haha kanske lite överdrivet då, men det e ju inte kul. En sak som jag verkligen tycker är skönt, det är att Kalmar är slutstation för denna sträckan, så man slipper tänka på att man ska skynda sig av och sånt. Jag brukar sitta kvar till siste man typ, och lugnt packa ihop mina saker. Jag brukar dock aldrig äta eller dricka på tåget, för jag har fobi mot tågtoaletter sen jag en gång blev inlåst xD

Jag längtar tills imorgon kväll.. då har jag gjort tentan, träffat alla, och redan haft en sjukt intensiv och lång dag. Då kan man bara köpa med sig nåt gott och gå upp på hotellrummet och lägga sig. Eller så kanske man rent ut av e pigg och går ut en stund på krogen, det vet man ju aldrig. Tror dock inte att jag kommer orka. Har orkat det en gång när jag vart där.. och då orkade jag egentligen inte, blev uttvingad xD haha..

Nä, det ska bli skönt sen när man har gjort det svåra (tentan) och bara kan njuta av att vara iväg. Sen nån gång så tycker jag att Emma kan följa med upp. Hör du det Emma? haha. Ne men nån gång när jag inte har tenta och så. Även om jag e i skolan, så kan ju du slappa på dagen, sen när jag slutat så kan vi ju bara chilla och äta gott eller så. Najs najs ^^

Förresten så är jag fortfarande rökfri. Det har gått riktigt bra. Tog mitt sista nikotintuggummi idag för en stund sen, och jag ska inte köpa nya. Fick förresten dessa tuggummina av Emma för typ 2 år sen xD Men dom håller ju länge. Då var dom tänkta till min morsa som skulle sluta röka (tyckte vi) men de tyckte inte hon .. Haha. ne men dom har faktiskt hjälpt mig i min sträääävan efter att bli rökfri.

Ne nu får jag väl gå och göra mej helt iordning och sen bär det av. Ni här hemma får ha det jättebra medans jag e borta, det är ju bara 4 dagar, men ändå. Jag kommer nog ha det rätt så skönt. Jag gör det bästa av det hela och ser det som en liten semester. Att få lugn och ro, och bara pyssla om sig själv ^^ Sånt gillar vi!

Men ha de så bra alla! Puss och kram!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0