Godnatt och annat

Hej bloggen!

Idag har det minsann inte blivit nåt vidare bloggande.. Har gjort desto mer annat. Var ute på en riktigt skön långpromenad. Som vanligt. Ne men.. jag behöver det.. inte bara för att det är motion för kroppen, det är även motion för själen. Jag funderar över saker jag vill göra.. problem som måste lösas.. vilka mål jag har i livet. Nu närmast är målet att först klara de här dubbeltentorna jag ska ha vid nästa skolträff, sen att gå intensivutbildning så jag kan få mitt körkort. Sen efter det ska jag träna upp min kropp, så som den var förr, och så ska jag se till så jag kan starta mitt företag. Utöver det så har jag även fler mål, men de är mer på det privata planet, så jag går inte in på dom här.

Ikväll har jag sett en dokumentär, "Stranded". Det finns ju både en bok och en film om denna händelse, men detta var med de riktiga personerna. Händelsen är den krasch ibland Chiles berg som drabbade en grupp människor på 1970-talet. De fick sedan äta av varandra för att kunna överleva. De levde i vrakdelarna från planet, i grym kyla och hungersnöd, i över sjuttio dagar.. SJUTTIO! Sjukt. Man blev väldigt berörd..

Imorgon ska jag upp tidigt och ringa till mitt försäkringsbolag, som jag ska plocka ut en del pengar från. Dessa ska gå till min sån körkortsintensivkurs.. Blir väl typ 12.000kr som det kostar. Tycker det är väldigt dyrt ändå.. tänk vad många människor som inte har råd.. Och det är ju än färre som har tid att gå sån intensivkurs.. usch ja. Efter jag ringt dit ska jag kanske till banken och uppna nytt sparkonto, det beror ju på hur pengarna måste placeras, om det finns peciella krav eller så.

Nä, nu ska jag hoppa i sängen, hoppas ni sover gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0