Kärlek

Vad gör ens liv värt att leva? Vad är det som visar den där extra lilla ljusglimten i den annars så gråa vardagen? Jag vet vad det är, och jag har blundat för det allt för länge.. Det är kärlek. Jag har varit rädd för att erkänna för mig själv hur mycket som den här personen verkligen betyder för mig.. hur mkt jag älskar henne. Jag är rädd för att erkänna det för henne med. Jag är en feg människa.. men om man inte vågar satsa, så får man ju inte heller någonting..

Kalla mig blödig eller vad som helst.. men jag kan bli såhär ibland.. Känner mig oerhört ensam. Tycker att ingen egentligen ställer upp så som jag anser att de borde. Ibland vill man bara komma bort. Släppa allt. Börja ett helt nytt liv, ett liv som på inget sätt är förankrat i detta man lever nu.. Jag kan lämna allt.. men jag kan inte lämna henne.. Jag bara kan inte. Jag tänker på henne var dag.. oroar mig.. Vill vara med henne.. och hela situationen för mig nästan att gråta..


Det är kärlek. När man älskar någon mer än livet självt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0