Pluggstrategi

Genom åren har jag haft lite olika plugg-strategi. Förr så pluggade jag en massa dagar innan, och sen dagen precis före provet så pluggade jag inget alls. Det sättet är bäst egentligen. Sen när man kom upp på gymnasiet så hann man ju inte med detta om man samtidigt ville ha ett liv. Så jag började plugga max tre dagar innan provet, och råpluggade dagen precis innan. Detta funkade också väldigt bra. Jag fick MVG i det mesta. Men det var sjukt slitsamt. Hade man 2-3 prov i veckan.. så kan ni ju tänka er själva.. Man orkar inte till slut. Och det var därför jag började skolka, för att få tid till att plugga.. (ja ni hörde rätt) sen så blev det bara värre och värre.. Man hann aldrig vila upp sig. Iaf inte jag. Nu för tiden så har jag ju inte alls den pressen även om jag går på högskola. Jag läser i lagom takt, och ett bra tag innan, så jag ska slippa detta ursinniga sista-minuten-plugg som jag hatar så mkt ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0